
Sesizări acte de corupţie
Sesizează orice act de corupţie depistat sau observat în cadrul Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene, misiunilor diplomatice şi oficiile consulare ale Republicii Moldova de peste hotare.
Pentru contracararea eficientă a eventualelor cazuri de corupţie, mesajul trebuie să conţină cel puţin:
-
denumirea şi sediul instituţiei unde a avut sau are loc actul de corupţie;
-
numele şi prenumele funcţionarului implicat în actul de corupţie;
-
data comiterii acţiunii pretinse a fi coruptibile și descrierea faptei comise de către acest funcţionar, cu anexarea eventualelor probe (poze, fișiere audio / video etc.).
Atenție!!! Sesizările cu privire la actele confirmate sau potențiale de corupție în comportamentul funcționarilor consulari, rugăm să fie comunicate la telefonul de încredere al Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene al Republicii Moldova: +373 22 578325; sau la e-mailul: sesizari@mfa.md. Ministerul asigură confidenţialitatea tuturor adresărilor.
Modul de depunere a petițiilor privind activitatea Consulatului General:
Începând cu 1 aprilie 2019 a întrat în vigoare Codul administrativ al Republicii Moldova, nr.116/2018. Astfel, prin petiție, în sensul prezentului cod, se înțelege orice cerere, sesizare sau propunere adresată unei autorități publice de către o persoană fizică sau juridică.
Petiţiile pot fi depuse personal la sediul Consulatului General sau prin poştă electronică la adresa istanbul@mfa.gov.md. Petițiile pot fi formulate verbal și în cadrul programului de audiență cu publicul (a se vedea programul de lucru al Consulatului General).
Potrivit prevederilor art.75 alin.(1) din Codul administrativ, petiția trebuie să conțină următoarele elemente:
- numele și prenumele sau denumirea petiționarului;
- domiciliul sau sediul petiționarului și adresa de poștă electronică (dacă se solicită răspuns pe această cale);
- denumirea autorității publice;
- obiectul petiției și motivarea acesteia;
- semnătura petiționarului ori a reprezentantului său legal sau împuternicit, iar în cazul petiției transmise în formă electronică – semnătura electronică.
Adresările ce nu vor corespunde cerințelor stipulate în art. 75 alin. (1) din Codul administrativ al Republicii Moldova, nr. 116/2018 - nu vor fi examinate.
Dacă petiția ține de competența altei autorități publice, originalul petiției se expediază autorității publice competente în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării petiției, fapt despre care petiționarul este informat.
Entitățile, în adresa cărora a fost remisă petiția spre examinare, sunt în drept să verifice autenticitatea informației prezentate de petiționar şi, după caz, să solicite informații/date suplimentare pentru oferirea răspunsului.
Rezultatele examinării petiției vor fi remise pe adresa electronică a solicitantului (în cazul petiției, depuse electronic) sau prin intermediul oficiului poștal, în termenii stabiliți de Codul administrativ nr.116/2018.